Skip to main content

Nova prijateljstva

Nika Gorič, sopran
Simon Trpčeski, klavir
Benjamin Ziervogel, violina
Gal Faganel, violončelo

Dvorana Union, Maribor

Joseph Haydn: Klavirski trio v G-duru, Hob. XV:25
Johannes Brahms: Klavirski trio št. 3 v c-molu, op. 101
***
Karel Jeraj, Johannes Brahms, Clara Schumann, Alma Mahler, Gustav Mahler (samospevi)


Najlepša festivalska srečanja so tista, ki presenetijo z novimi spoznanji in obrodijo nova prijateljstva. Štirje raznovrstni glasbeniki, ki jih karierne poti vodijo na različne konce sveta, so se srečali prav v okviru Festivala Maribor. 

Gal Faganel, ki je svojo karierno pot začel v ZDA, se zdaj kot koncertni glasbenik in profesor na ljubljanski Akademiji za glasbo vedno bolj intenzivno posveča delovanju v Sloveniji. Avstrijski violinist Benjamin Ziervogel je že na začetku svoje profesionalne poti hitro našel mesto v Sloveniji, postal je namreč koncertni mojster Simfonikov RTV Slovenija in obenem z velikim uspehom nadaljeval z muziciranjem v mednarodnih komornih zasedbah. Godalca se bosta skupaj s Simonom Trpčeskim posebej za to priložnost povezala v trio, ki se bo brez odlašanja lotil največjih mojstrovin. Nato se bo Trpčeski pri izvedbi samospevov prelevil v občutljivega spremljevalca  karizmatične mariborske sopranistke Nike Gorič.

Navdihujoča spirala glasbenih poznanstev se zrcali v sporedu koncerta. Povezuje skladatelje, katerih življenjsko delo se je vrtelo okrog žarišča napredne glasbe 19. in zgodnjega 20. stoletja, za kar je takrat veljal Dunaj.

V pričakovanju, da bo ob žaru mojstrov dunajske klasike ujel navdih ter sodeloval z najboljšimi glasbeniki v Evropi in ustvaril popolno inštrumentalno glasbo, se je Brahms poslovil od Clare Schumann, ki je ostala v Nemčiji, in se preselil na Dunaj. Vdova njegovega prijatelja Roberta Schumanna je bila Brahmsova prijateljica in podpornica ter tudi sama genialna glasbenica. Poleg bleščeče pianistične kariere ji je ob družinskih obveznostih in ovirah, postavljenih pred ženske ustvarjalke v 19. stoletju, uspelo najti čas še za skladanje. 

Sredi 19. stoletja se je na Dunaj preselila slovensko-češka družina, v kateri se je rodil Karel Jeraj. Jeraj je bil izredno nadarjen vsestranski glasbenik, ki je bil v mladih letih celo pianist slavnega romunskega skladatelja Georgeja Enescuja. Nato se je posvetil violini in postal koncertni mojster dunajske opere, takrat še dvorne, ter Filharmonikov, in to ravno v njunem zlatem obdobju, pod vodstvom Gustava Mahlerja. V drugi polovici svojega življenja se je s soprogo, slovensko pesnico Vido Jeraj, preselil v Ljubljano, kjer je delal pod okriljem Glasbene matice. Poučeval je violino in vodil novoustanovljeni orkester Glasbene matice. V tem času je uglasbil več besedil svoje soproge in nam zapustil niz občutenih samospevov, vrednih naše pozornosti. 

Naveza novih glasbenih partnerstev tako prihaja v Maribor z dvojno obljubo: to bo koncert v družbi najboljših in hkrati obet novih glasbenih odkritij.

Vstopnice: 15 € (spletni nakup) / upokojenci 12 € / študenti, invalidi 7,50 €.
Pričetek prodaje vstopnic: 11. julij.
Vstopnice s popustom je možno kupiti le v Informacijski pisarni Narodnega doma Maribor in največ uro pred koncertom na prizorišču koncerta.

Za slepe in slabovidne(CTRL+F2)
barva kontrasta
velikost besedila
označitev vsebine
povečava