Skip to main content

Nika Gorič

Sopranistka Nika Gorič, ki so jo kritiki opisali kot »mojstrico različnih glasbenih stilov« in pevko s »fenomenalno zmožnostjo preobrazb in igralskim izrazom«, se počuti doma tako na koncertnih kot opernih odrih. 

Nika Gorič se je šolala na Konservatoriju za glasbo in balet Maribor, nato je študirala na Univerzi za glasbo in gledališko umetnost v Gradcu in na Kraljevi akademiji za glasbo v Londonu, kjer je magistrirala in opravila umetniški doktorat. Za magistrski študij in posebne uspehe je prejela Regency Award, ob zaključku doktorskega študija pa prestižno priznanje »Queen’s commendation for excellence« kot študentka leta. Leta 2019 je kot nekdanja študentka z znatnim prispevkom za ugled glasbenega poklica prejela laskavi naziv »Associate of Royal Academy of Music«, lani pa je bila prejemnica nagrade Slavnostnih iger Mecklenburga-Predpomorjanske, s čimer je postala stalna umetnica tega festivala.

Med vlogami Nike Gorič najdemo Adino (Ljubezenski napoj) in Pamino (Čarobna piščal), vlogi, ki ju je nedavno odpela za SNG Opera in balet Ljubljana, pa Gildo (Rigoletto), Adele (Netopir) in Norino (Don Pasquale), poustvarjene za SNG Maribor. V vlogi Aricie v predstavi Hippolyte et Aricie se je predstavila na festivalu Opera Rara v Krakovu, kot Titanije (Vilinska princesa) je nastopila na Salzburških slavnostnih igrah, kot »Italijanska pevka« iz opere Capriccio pa v operni hiši Garsington. Nastopila je tudi kot Suzana in Barbarina (Figarova svatba), Sreča in Pallade (Kronanje Popeje), Evridika (Orfej v podzemlju), Christel (Ptičar), Polly (Opera za tri groše), Elisetta (Tajni zakon), Sandmann (Janko in Metka), Abre (Judita zmagovalka), Dido (Dido in Enej) in Amore (Orfej in Evridika).

Kot solistka je nastopila v Berlinski filharmoniji pod taktirko Pabla Heras-Casada, v hamburški Filharmoniji na Labi z orkestrom NDR Filharmonije na Labi ter s Simfoničnim orkestrom iz Birminghama. S salzburškim festivalom je gostovala na Kitajskem, leto prej pa z Avstralskim komornim orkestrom in Richardom Tognettijem v Avstraliji, kjer je med drugim nastopila v sydneyjski operni hiši. Redno nastopa na festivalih v Švici, Franciji, Avstriji, Nemčiji in Angliji.

Na domačih tleh se je predstavila v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma, kjer je dve leti kot solistka nastopala na novoletnem  koncertu Zbora in Orkestra Slovenske filharmonije. Marca 2020 se je predstavila v abonmajskem koncertu s Sedmimi zgodnjimi pesmimi Albana Berga in Mahlerjevo Simfonijo št. 4 pod vodstvom Philippa von Steinaeckerja. V Slovenski filharmoniji je s sestavom Orchestra matutina pela Bachovo solistično kantato O holder Tag erwünschte Zeit in prevzela sopranski solo v Božičnem oratoriju. Novembra 2021 je v vokalnem abonmaju Slovenske filharmonije izvedla samostojni recital s pianistom Johanom Barnoinom. Že več let redno sodeluje na Festivalu Ljubljana; lani, recimo, je z ansamblom Dissonance pod vodstvom Marka Letonje izvedla Wolfove samospeve in Mahlerjevo Simfonijo št. 4, letos pa se je predstavila z Mahlerjevimi samospevi na besedila Friedricha Rückerta.

Prihodnjo sezono bo v frankfurtski Operi debitirala v operi Blühen Vita Žuraja, ki jo bo režirala Brigitte Fassbaender. Nastopila bo tudi na gala koncertu z Davidom Bizićem na Češkem, poleg tega pa jo čaka še več gostovanj na Slavnostnih igrah  Mecklenburga-Predpomorjanske.

Za slepe in slabovidne(CTRL+F2)
barva kontrasta
velikost besedila
označitev vsebine
povečava